Gula Päron Tomater!!!

Tjingeling!!!Helgen har börjat - imorgon har jag ledig dag.Så himla skönt efter en ganska intensiv vecka.Så glad jag blev när jag kom in som reserv på den utbildninginom Bild och Konstvetenskap på distans som jag önskat.Skönt också att den enbart har 2 träffar på 1 år 50% iställetför 10 vilket jag tycker varit lite för... Fortsätt läsa →

Öppna ögon!!!

Hej på er!!!Nyss hemkommen ifrån husmöte på jobbet.En lång dag idag 8:30 - 19:30 som känns i hela huvudet framför allt.Idag har jag tänkt Öppna Ögon.För att kunna se saker och ting ur olika synvinklar.Hur tänkte jag? Hur tänkte du?Började redan på väg från bilen till jobbet med mitt Öppna Ögon.Atelje´n!!! Många av mina tankar... Fortsätt läsa →

Min myskväll!!!

Hej!!!Hu hu,  jag var så trött och frusen igår kväll.Satte mig med gott the framför nya kriminalaren på 4:an.Härligt med raggisarna på  fossingarna....Egen tid!!!Lovar, vi hörs lite senare!!!Kramisar!!! 

Skolstart – liten är stor nu!!!

Hej Hej!!!Idag är jag en trött liten jag.Dagen började med upprop i första klass för min lilla tjej.Klassen lärare verkar gullig och säkert full av förväntningarinför hennes första egna klass.Tilda var så glad och lycklig och pratar hela tiden om de uppgifter de fickarbeta med idag.Efter upprop blev det jobba för mig. Idag var det... Fortsätt läsa →

Kärlek är för ALLA!!!

Hej Finisar!!!Kärlek ÄR till för alla!!!Hur och vem eller vad som är objekt för vår kärlek är personligt och kommer alltid vara.Jag tror på alla varelsers lika värde och rätten att få uttrycka sina egna åsikter och tankar.Nagelprotesten, som de Svenska friidrottstjejerna skapade är så positiv för de mänskliga rättigheterna.Go Emma och Moa!!!Mina klumpar i... Fortsätt läsa →

Fot SPA med Tilda!!!

Godmorgon!!!Nu är söndagen redan här igen... Imorgon är sommarlovet slut även för barnen.Tänk att vår lilla tjej börjar 1:an!!! Var tog vår lilla tjej vägen???Dags att inse att jag börjar bli gammal på riktigt.... Buuuu!!!!Igår kväll hade Tilda och jag tjejmys - Fot SPA...Tro det eller ej men mina fötter känns mjuka och fina idag...Fot... Fortsätt läsa →

Händelserik!!!

Tja!!!En ganska händelserik dag hittills... Tilda har varit på kalas hos en av sina bästa vänner och var så nöjdnär hon gick därifrån. Chokladfontänen var en riktig favorit.På tal om hockey igen och laget Flempan mötte i 00 matchen. Jag skrev att laget ska ha spelat med 3 99 spelare, vilket flera har kommenterat varit... Fortsätt läsa →

Hockey förmiddag – Impad!!!

Hej Lördagsfirare!!!"Lördag hela veckan, lördag hela veckan lång alltid blir lek och sång med lördag hela veckan lång "Jag minns inte vilken gammal film som den slagdängan är med i, kan vara Kurt Olsson filmen men det spelar ingen roll.Jag tillbringade min förmiddag i Trångsunds ishall.Matcher för Flempan mot både Trånkans 01 lag  och 00... Fortsätt läsa →

Interna sammanhang för liten och stor!!!

Godafton!!!Så trött jag känner mig just nu.Kvällen blev ganska lång i allafall -  jag blir alltid så akut trött när jag blir trött.Det måste ha med mitt gamla utmattningssyndrom att göra för så blev det med mig vid den tiden.Tilda och jag åkte till Visättra för att kika på internmatchen och hämta hem vår hockeyslips.Unga... Fortsätt läsa →

Upp ↑