Hej på er!!!Vädret här i Åminne är inte så kul, mest regn och rusk mensom tur är lovar termometern sol framåt torsdag.Det får vi verkligen hoppas!!!Tilda har trotsat vädret och badat i allafall. Nu är det dags att fara till Stora Gåsemora gård på Fårö för att lyssna på Eldkvarn ikväll.Jag håller mina tummar för att... Fortsätt läsa →
Min älskade Ö!!!
Tillbaka igen!!!Min älskade Ö bjöd inte på toppen väder men vad gör väl det när jag äntligen är här igen.Nästa år kan vi bara inte åka med 7:30 färja - den är alldeles för tidig för min lilla familj som vänder på dygnet totalt när det är sommar och ledighet.De sista minuterna hemma är så... Fortsätt läsa →
Framme på Ön!!!
Hej på er!!!Allt är bara bra här på Gotland men nu blir det en tillbaka blick från gårdagen.Tilda fick äntligen träffa sin fina vän Ellen som hon längtat efter massor.Hemma hos oss blev det bus med vattenslangen.Vilka gullungar - jag blir bara lycklig när jag hör deras tankar och funderingar!!!Kramis!!!
Kvällspromis med stora och lilla!!!
Godkväll!!!Vilken ljuvlig sommarkväll!!!Jag kan inte annat än att bara le för det är så magiskt med denna sommar.Min stora, min lilla och jag tog en promis och bara andades sommarkväll.Kan Uttransjön vara vackrare?Jag tror knappast det.Sov Gott!!!Puss och Kram!!!
Snart är det dags!!!
Hej mina fina!!!Nu är det nära till mitt älskade Gotland - på måndag morgon åker vi.Detta året blir det stora kontraster från sommar, bad,tunna kläder, sand och bad till fullutrustningoch ishall. Mest för Marcel men även för oss andra som säkert lär kika på ett och annat ispass.Flemingsbergs spelarna börjar säsongen med läger i början... Fortsätt läsa →
Dansa – pausa!!!
Tjaba!!!Dansa - pausa, kanske inte riktigt så men fixa med tvätten - pausa.Jag behöver många pauser idag för det är så hett.Luften står helt stilla, om det inte blir lite regn och åska blir det en hemsk natt.Tur för mig att jag kan lyssna på ljudbok om det blir för varmt.Paus 1.Lek med kameran. Jag... Fortsätt läsa →
Mammamiddag med Flempan mammor!!!
Godmorgon!!!Igår kväll var Flempans mammor hembjudna till fina Therese Gran på mammamiddag.Vilket bra initiativ!God mat och många skratt blev det.Som tur är drar hockeysäsongen igång på torsdag så vi kan fortsätta att träffas och prata.Hur kunde jag inte ta en enda bild från middagen?Jag som bloggar och gillar foto, förstår inte hur jag tänkte...Därför lånar... Fortsätt läsa →
Morgon promis och glömda sopor!!!
Hej alla fredagsfirare!!!Solen är här idag igen det känns som solen skämmer bort oss nordbor ordentligt denna sommar.Jag bara tackar och bockar!!!Morgonpromis!!!Idag var det tyst när ute när jag gick ut på min promenad bara lite små mummel här och där hördes.Min promisväg är fylld av vackra bilder, tänker fin gå denna vägen med stora... Fortsätt läsa →
Det blev en dag på Grönan!!!
Hej Hej!!!Det blev en dag på Grönan med gassande sol i hög värme.Jag som trodde att de flesta skulle ligga på badstranden men de gjorde de inte förefter 15 blev det tjockt med folk.Well!!!Vi hade super kul och Tilda var så modig och åkte både Flygande mattan och Twister vilka hon inte åkt tidigare. Hon... Fortsätt läsa →

